دوشنبه 14 اسفند 1402 , 19:010 نظر
0+
0-
کد خبر: 1470
| |

خضریان:

لغو جلسه علنی امروز مجلس تاسف آور است/ هیات رئیسه باید اسامی غایبان را شفاف اعلام کند

لغو جلسه علنی امروز مجلس تاسف آور است/ هیات رئیسه باید اسامی غایبان را شفاف اعلام کند

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: لغو جلسه علنی امروز مجلس به دلیل غیبت نمایندگان جدای از اینکه باعث تاسف است، باید توسط هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس پیگیری شود.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی، درباره برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: ابتدای امر باید از حضور 25 میلیونی مردم در انتخابات مجلس تشکر کنم. یکی از دستاوردهای مهم انتخابات این بود که در جمهوری اسلامی، مردم حق تعیین سرنوشت دارند چرا که نشان داد اداره نظام بر مبنای مردم سالاری دینی، یک مسئله تشریفاتی نیست بلکه مردم می‌توانند تغییرات را در مجلس و دولت رقم بزنند.

وی افزود: بر خلاف تمام پیش بینی‌ها، نظام جمهوری اسلامی پای رای مردم ایستاد و بر خلاف آنچه که پیش از انتخابات از سوی برخی چهره‌ها و شخصیت‌ها مطرح می‌شد، نظام جمهوری اسلامی چه در انتخابات مجلس و چه در انتخابات خبرگان رهبری، از رای مردم به درستی حفاظت و صیانت کرد. لذا باید به تمامی متولیان برگزاری انتخابات خدا قوت گفت.

خضریان با اشاره به موضوع لغو جلسه علنی مجلس به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان گفت: اتفاقی که امروز در مجلس افتاد، اتفاقی تاسف آور بود. بعد از گذشت سه روز از برگزاری انتخابات مجلس که باید شرایط عادی در کشور برای ادامه مسیر خدمت به مردم فراهم می‌شد، برخی از نمایندگانی که باید برای خدمت به مردم خودشان را به صحن علنی مجلس می‌رساندند به دلایل مختلف از جمله عدم رای‌آوری در انتخابات، در جلسه حضور پیدا نکردند. البته با این وجود باید گفت تعدادی از نمایندگانی هم که رای نیاورده بودند، امروز در جلسه علنی حاضر شده بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هیات رئیسه مجلس باید در اولین جلسه صحن علنی که فردا برگزار می‌شود، اسامی کامل غایبان جلسه امروز را اعلام کند تا مردم متوجه شوند کسانی که آماده بودند چهار سال دیگر به این مردم و آب و خاک خدمت کنند، به دلیل عدم رای‌آوری در جلسه‌ای که برای فعالیت و خدمت در آن قسم یاد کرده‌اند، حاضر نشدند تا صحن علنی مجلس به دلیل نرسیدن به حد نصاب قانونی تشکیل نشود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: این موضوع جدای از اینکه باعث تاسف است، باید توسط هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس پیگیری شود؛ چرا که اگر این غیبت‌ها غیر موجه باشد، باید توسط هیات رئیسه مجلس پیگیری شود و اسامی این افراد به اطلاع مردم برسد. هیچکس حق ندارد که فعالیت مجلس یازدهم را در ادامه مسیری که کارنامه قابل دفاعی هم دارد، مختل کند و لذا حتما باید اسامی غایبان امروز به صورت شفاف در اختیار مردم قرار بگیرد.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد